zondag 25 november 2007

Thuis


Vandaag was het Sinterklaas/personeelsfeestje van Erics werkgever -- meer dan duizend mensen brachten 3 heerlijke uren samen door. De pepernoten, broodjes hotdog, Chocomel en mandarijnen waren er in overvloed. Onze meiden genoten van alles, Mirthe heeft zelfs een nieuwe vriendin gemaakt. Allebei een lantaarn geknutseld en veel kunstjes laten zien op de kussens voor het podium. Anna heeft op het podium zelfs staan jumpen, ik wist niet dat zij dat kon. Aan het einde, als beloning voor het overleven van die uren, kregen ze allebei een cadeautje. Ik vind het feestje elk jaar leuk, maar als ik weer thuis ben, met mijn kopje thee en de kaarsen aan, en alleen mijn man en twee kinderen om me heen, ben ik weer helemaal blij. Dat is voor mij het cadeautje.


Van de week hebben Anna en ik deze Pietjes gemaakt, en een stoomboot voor ze -- idee van de stoomboot is met liefde gejat van Mama Ilse. Wij hebben onze boot van een groot stuk Ikea tekenpapier gevouwen en Anna heeft een uur lang zitten knippen en plakken. Dat er lijm overal zat was geen probleem, zei ze, "want ik moet toch in de was."


Toen we vanmiddag weer naar huis reden, zei Mirthe: "Ik hoef een hele week lang geen pepernoot te eten. Misschien wel een jaar. Misschien de rest van mijn leven."

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een mooie kaarsen, die lijken wel van glas, of komt dat door de foto..? Mag ik vragen waar ze vandaan komt? Ik word altijd zo hebberig van jouw weblog hahaha.

Mooie knutselwerkjes allemaal zeg. Kan niet wachten tot ik ook mag!

Susan zei

O die komen van de Albert Heijn, vorige week in de aanbieding. Ik wist niet zeker of ik ze wel of niet leuk vond, maar ja, aanbieding he? Nu vind ik ze wel mooi :-)

jojoco zei

Oh, leuk gemaakt zeg!

Recept heb ik bij de reacties gezet!