woensdag 21 november 2007

Schoenzetten 2007


Gisteren hebben we een aftelkalendar gemaakt voor Sinterklaas. Op de dagen waar er een Sinterklaas is geplakt, mogen ze hun schoen zetten. We doen het dit jaar wat rustiger aan, niet elke avond die schoen bij de kachel. Het is voor Mirthe wel erg wennen. Ze is zowiezo meer gericht op "hebben", op "krijgen" -- wat voor mij wel moeilijk is. Anna maakt dit jaar voor het eerst bewust het Sinterklaasgebeuren mee. Ze is er ook erg mee bezig -- elke dag een paar tekeningen bij de kachel neerleggen, ongeacht of ze wel of niet haar schoen mag zetten. Ze kent verbazend veel liedjes. Ze let op elke Sint en Piet in elke winkel. Ze is pepernootdeskundige, met veel liefde proeft ze alle smaken en merken in de verschillende winkels. (Albert Heijn huismerk chocolade pepernoten zijn favoriet.)


Mijn kinderen maken twee keer per jaar een sprongetje, een ontwikkeling van het een of het ander, rond hun verjaardagen en halfverjaardagen. Ze zijn in de weken ervoor NIET TE GENIETEN. Ze zitten niet lekker in hun vel, zijn moe, en weten niet wat ze moeten doen om het weer op de rails te krijgen. Mirthe heeft dubbel pech dat haar donderwolkperiode precies tussen Sint Maarten en Sinterklaas valt. Ik weet dat ik na 9 december weer mijn vrolijke Mirthe terug krijg. Maar het zijn nu soms wel erg donkere dagen.


Annas donderwolken zullen rond Oud en Nieuw beginnen. Gezellig tijdens de kerstvakantie. Ze gaat 7 januari naar de basisschool, bij juf Elly en juf Roelien, in groep 1. Ik wens ze de eerste paar weken heel veel sterkte :-)


Nog maar twee weken! Zijn jullie al klaar?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een prachtige foto's van Anna!

Gelukkig weet je dat de donderwolkperioden weer overwaaien.
En waarschijnlijk is Anna op school erg lief, toch? De eventuele boze buien bewaart ze (helaas) vast voor thuis.

Groetjes Angelique

Francine zei

Prachtige foto's, wat een schittterend kind is het toch.

En ja, nee, ik ben nog LANG niet klaar :)