vrijdag 26 oktober 2007


Marlies Visser, De Bloemenprinses. Dit vinden ze toch het leukste van Marlies Vissers prinsessenboeken. Goed voor discussies over welke prinses je eigenlijk bent, en welke je zou willen worden.



Lydia Monks, Ik wou dat ik een hondje was. Over een poes die eigenlijk liever hond wil zijn. En dan over een hond die liever een poes wil zijn. Soms doen we "Ik wou dat ik een meisje/mama was" en dat kan heel ophelderend zijn.



Anita Jeram, Muisje andersom. Gaat over een muisje dat alles achterstevoren/dwars doet, een hele dag lang. Het muisje heet Anna, en onze Anna denkt dat het boek over haar gaat. En ze heeft ook nog gelijk.



Wim Hofman, Aap en Beer. Lieve ABC-boek, dat ook nog interessant blijft voor de voorlezer.



Imme Dros, Zomaar was je geboren. Oke, dit boek pakken ze omdat ze weten dat IK het zo leuk vindt. Meestal hebben ze dan dus een agenda qua wat er hierna gelezen wordt. Ik heb dit boek vaak als kraamkado gegeven. Beetje dromerig. We hebben ook Balotje en Bijna jarig van Imme Dros, leuke boeken die lekker weglezen.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

O heerlijk voorlezen. Vind ik zo leuk om te doen. Leuke boekjes heb je gekozen. Ik zag er al een aantal voor Kirsten (die 'echte' meisjesboeken toch het leukste vind)

Groetjes
Nicolle

Francine zei

Geweldige boeken-ideeen! Oh, misschein ga ik dit blog-onderwerp wel van je stelen :-)

Susan zei

Graag! Ik vind het ook leuk om te weten wat jullie allemaal lezen. Ideeen zijn altijd welkom!