vrijdag 26 oktober 2007


Yves Got, De eerste woordjes van Dotje. Mirthes eerste woordenboek, gekregen van Sinterklaas toen ze een half jaar was. Ik heb dit boek duizend keer "gelezen." Misschien wel twee duizend. Anna heeft een paar bladzijden eruit gehaald, toen ze nog klein en onhandig met boeken was. Die zijn er weer ingeplakt, door Mirthe en Mama.



Heather Amery & Stephen Cartwright, De eerste duizend woorden. Dit boek had ik gekocht op mijn tweede reis naar Nederland, toen het duidelijk was dat ik naar NL zou komen (en niet Eric naar de VS.) Ik zou beginnen met Nederlands leren. Ik ging op zondagmiddag altijd mijn was doen, voor een hele week, in zo'n ouderwetse Amerikaanse laundromat. Het duurde uren en ik ging dan zitten aan een tafel, en netjes Nl-woorden op kleine witte kaarten schrijven, met het Engelse woord op de achterkant. Jeetje wat lijkt dat lang geleden. Ik vraag me af of ik die kaartjes nog heb. En of ze nog naar wasmiddel ruiken, net als dit boek.



Toen we naar Friesland verhuisden hebben we de Friese variant gekocht.

Geen opmerkingen: