vrijdag 26 oktober 2007

Mirthe zit nu in groep 3 en dat betekent zelf leren lezen. Het gaat heel goed (ze is een Raketje, als dat je iets zegt) en ze vraagt nu ook om "echte" boeken. Elke donderdagmiddag hebben we 3 kwartier voor elkaar, als we wachten op Anna, bij de peutergym. Mirthe tekent en ik lees voor.



Annemarie Dragt, Een eigenwijze pony. We hebben ook nog Wat heeft Wampie? en Een veulen voor Kim. Boeken over pony's. Kan haast niet beter, toch?



Laura Ingalls Wilder, In het grote bos. We hebben de hele serie, dit is het eerste boek. Ik geef toe: ik heb ze eigenlijk voor mezelf gekocht. Ik wilde zo graag dat Mirthe en Anna die boeken zouden lezen, die ik vroeger als meisje las en zo geweldig vond. Het was net na de bevalling van Anna, ik was misschien een beetje hormonaal:-) Maar elke maand als er weer een nieuwe deel in de brievenbus landde, waren we een maand verder en ouder en sterker. Vond ik zo jammer toen het laatste boek er was!



Sylvia Vanden Heede, Vos en Haas. Dit boek lezen we samen. Ik een bladzijde, zij een bladzijde. Gaat geleidelijk aan van AVI-1 tot AVI-4. Mirthe kan er niet genoeg van krijgen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Sanne,
Lisan vimdt je boeken leuk!

Erg leuk en mooi zo, ook een mooie herinnering. Als ik zo zie wat jullie allemaal lezen, hoef je je echt niet schuldig te voelen over tv kijken! Gewoon genieten, het hoort gewoon ook bij deze tijd, het is toch prima dat je hen de liefde voor boeken en lezen bijbrengt! (bij teveel lezen krijgen ze misschien wel tegenzin, toch fijn als het ook wat speciaal blijft).

Groetjes Angelique