maandag 15 januari 2007

Day 12

Mijn ouders hadden foto's en andere memorabilia meegenomen deze keer, iets wat Mirthe en Anna heel leuk vonden. Oude schetsboeken, kleien beeldjes gemaakt in groep 8, een servies met bloemen die ik een keer vond, toen ik met mijn moeder aan het "antieken" was (rondsnuffelen in die kleine antiekwinkeltjes in Pennsylvania, waar mijn ouders toen woonden.) Ik had als studente helemaal geen geld maar was stapelverliefd op dat serviesje dus mijn moeder kocht het voor mij, ik zou haar terugbetalen een keer. Nooit gebeurd maar nu heb ik het toch! Het wordt ons "verjaardagserviesje."

Deze twee foto's hingen op de slaapkamer van mijn ouders, ik rond 18 maanden en dan samen met mijn broertje John, ik nog geen 3 jaar, hij misschien 9 maanden.

Als kind vond ik deze foto's zo mooi, deels omdat ze bij de kamer van mijn ouders hoorden en ik mocht daar eigenlijk niet zijn, dus het was extra spannend om even te gaan kijken. Samen met de verlovingsportret van mijn moeder en hun trouwfoto, ze leken zo mooi en zacht, al die foto's.

Nu ik zelf moeder ben, kijk ik met andere ogen. Bijvoorbeeld, naar dat scheurtje (linksboven) in de foto van mij alleen -- dat had ik zelf gedaan, stiekem die foto uit de lijst gehaald, ik moest het gewoon in mijn handen hebben. Het scheuren kan ik me niet herinneren, misschien is het gebeurt toen ik opkeek en mijn moeder zag. Als schrikreactie. Want echt, als kind was ik al zo -- ik maakte nooit mooie dingen kapot!



5 opmerkingen:

Bedzz zei

Je bent net Anna, of Anna is net jou! Mooi en grappig, ik heb nog nooit eerder een foto van je gezien.

Anoniem zei

Wat een mooie foto's. En wat lijken de meiden op je.

Heerlijk is dat, he. Al die oude herrinneringen. En wat kijk je er anders naar nou je zelf moeder bent.

Francine zei

Ooh, wat lijkt Anna op jou! Geweldig!

Anoniem zei

Jemig, Sanne wat zie ik de meiden in jou, gaaf!

Paule zei

Prachtige foto's!
Ik begrijp hieruit dat jij je jeugd in the USA hebt gewoond en dat je ouders daar nu nog wonen?
Lijkt me best lastig, zo'n afstand. Met name met je ouders! Mijn zus woont in Singapore, dat is al ver genoeg, maar als mijn ouders ook ver weg zouden zitten....
Aan de andere kant: des te mooier zijn de momenten dat jullie bij elkaar zijn!
Geniet er van dat ze er nu zijn!