maandag 17 november 2008

Boom


Ik heb deze boom gemaakt met de kinderen van Annas klas, tijdens de kinderboekenweek (ze hadden als thema gedichten over de herfst.) We hebben eerst op mooi dik papier verschillende bladeren (berk, eiken, ahorn...) getekend, en dan op de achterkant mooie herfstkleuren geverfd. Toen de 'schilderijen' droog waren hebben we ook nog gespetterd met verf en tandenborstels (altijd leuk met jonge kinderen :-) en een dag later heb ik, samen met de moeder van Annas vriendinnetje Maaike, alle blaadjes uitgeknipt en op een tak geniet met de naam van de kunstenaar erop (dus alle Anna blaadjes op Annas tak, alle Maaike blaadjes op Maaikes tak, enzovoort.) Van die takken hebben we dan deze boom gemaakt. Ik vind hem zelf erg goed gelukt en de kinderen zijn met recht heel trots op hun boom!


6 opmerkingen:

Angelique zei

WOW, echt supermooi, terecht iets om trots op te zijn!

Groetjes Angelique

Anoniem zei

Mooie boom .. prachtige 'kopfoto' BTW !

Geertje

Mirjam zei

Wat een onwijs coole boom!
Ideetje :o) (zoals ik al zóveel ideetjes bij iedereen zie....)

Mirjam :o)

Mirjam zei

ps: hoe heb je die boomstam gemaakt??!

Mirjam :o)

Anoniem zei

Wat prachtig, Susan! Daar kun je inderdaad echt trots op zijn!

Groetjes, Anneke

jojoco zei

Oh, wow zeg, wat prachtig!

Echt supermooi gemaakt.

Ik ziet het ook al voor me, dat die boom een heel jaar in de klas komt, in het voorjaar nestjes met vogeltjes erin, in de zomer allemaal bloemen (kan best met wat fantasie), in de herfst fruit en dan in de winter weer deze bladeren.

Echt mooi gedaan Susan!