dinsdag 18 november 2008

Anna durft


Een jaar geleden zou dit ondenkbaar zijn: naast Meester Tjeerd staan (de directeur van haar school) lang genoeg voor een foto (ook al is het maar een klein stuk van je gezicht, je staat er op meid!) Van de week heeft ze haar eigen appelsap besteld ("Warme appelsap, niet uit de koelkast, maar van achter in de keuken"), betaald en opgehaald in de kantine van het zwembad. Ze was zo trots, ze glom helemaal. Ik viel bijna van mijn stoel, ik dacht dat de dag nooit zou komen.


Noortje groeit ook door, ze is inmiddels een half jaar en gaat als een echte dame naar buiten door het kattenluikje. Ze slaapt samen met Snippy in de bijkeuken en overdag, en in de avonden, zoekt ze regelmatig een warme schoot op. Meestal die van Mirthe. (Mirthe vindt het ook moeilijk om Noortje met de rest van het gezin te delen.)


Mirthe en Nynke maken stoomboten en pietjes (en Amerigootjes, van toiletrollen) in een roze middag, vorige week.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat leuk voor jou om te zien dat Anna zoveel meer durft; dat zijn van die echte 'trotse mama' momenten vind ik altijd. Als je kind zichzelf overwint. Om helemaal vanbinnen blij van te worden.

Groetjes Angelique

jojoco zei

Goed zeg, van Anna. Kan me voorstellen dat je hartstikke trots bent!