maandag 10 maart 2008


Mirthe had vandaag haar allereerste korfbalwedstrijdje. Ze vond het ge-wel-dig. De competitie, de drukte, dat Jorrits papa de coach was (Jorrit en Mirthe hebben een beetje verkering), haar uniform (t-shirt tot haar knieen, speciaal aangeschaafde gympies en sportbroek), dat Opa kwam kijken (en foto's maken!) en natuurlijk de sportdrank ("Ik mag een AA-tje, he mama?") na afloop. Ze verloren twee keer maar wonnen de laatste en dat maakte alles goed in haar ogen.

Ze is nog een tijdje bezig met het halen van haar zwemdiploma's, en ze heeft gymnastiek elke vrijdagmiddag, maar als er wat ruimte in haar agenda komt dan wil ze best op korfbal. Papa wil nog even volhouden voor hockey, maar dat zie ik voorlopig niet zo zitten -- geen hockey hier in het dorp.

Ik vind korfbal best leuk voor haar, als teamsport. We willen haar ook nog een sport geven dat ze in haar eentje kan beoefenen -- schaatsen, bijvoorbeeld, of paardrijden. Maar voordat ze op ponyles mag moet ze stoppen met duimen en daar is ze -- zegt ze zelf -- allang niet aan toe!


Anna en haar vriendinnetje moesten heel lang wachten op de grote zussen. Hier zitten ze uitzonderlijke stil -- ze hebben een hele tijd "bergklimmen" gedaan (van beneden naar boven klimmen op je handen en knieen en dan naar beneden springen en op de grond vallen, met overdreven drama.) Een zeer geschikte sport voor kleine zusjes in groep 1.





4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha Sanne, wat leuk dat er bij jullie ook korfbal is en dat Mirthe eraan meedeed! Ik korfbal zelf (met een onderbreking van ongeveer 10 jaar) vanaf mijn 6e of 7e. Hier is de korfbalclub echter nogal 'leeg aan het lopen' omdat er zoveel andere sporten in het dorp zijn (en geen vrijwilligers genoeg om leidster te zijn).
Het is wel echt een leuke teamsport.
Wij moeten hier nog helemaal bedenken bij welke sport Jorn gaat (zwemmen (als sport nadat hij de diploma's heeft) en voetbal scoren op dit moment het best).

Groetjes Angelique

Susan zei

De korfbalvereniging had deze middag georganiseerd om nieuwe leden te werven -- een wedstrijd tussen alle vijf basisscholen hier in het dorp. Ze mochten meedoen vanaf groep 3. Ze hadden ook een aantal weken tijdens de gymles gekorfbald, en Mirthe had het er telkens over, dat ze het zo leuk vond. Dus toen ze vroeg of ze ook mocht meedoen met de wedstrijdmiddag, was dat natuurlijk oke :-)

Haar oma was ook een korfbalster en de twee Belgische nichtjes zitten er ook op, ze vindt dat ook leuk.

Zwemmen is een supersport, dat heb ik als kind veel gedaan. Ik zat ook op voetbal (meisjesvoetbal is groot in de VS) en speelde op een hoog niveau maar vond zwemmen veel leuker.

Hoe gaat het met Jorn en zwemles?

DebZ zei

Hier in de familie ook veel korfballers en ik denk dat Noah ook wel die kant op gaat, tis een soort virus hier hahaha!
Maar ze wilt erg graag op paardrijden, probleem hier is alleen dat de manege aan de andere kant van Amersfoort zit en dat zie ik niet zo zitten (zonder rijbewijs).
Veel beter is natuurlijk dat Mama weer een eigen paard koopt en haar eigen dochter les geeft hahaha maarja dat ziet Papa dan weer niet zo zitten :-P

Ik kom wel bij jullie in de buurt wonen, dan kunnen ze samen paardrijlessen, korfballessen, en zwemlessen hahaha!

Anoniem zei

Hoi Sanne,
met Jorns zwemles gaat het goed, hij oefent nu voor A (zit in het 'laatste bad') en volgende week en de week erna is het proefzwemmen... ben benieuwd. Anders is er 9 lesweken later weer diplomazwemmen.
Ik heb gisteren gezien dat ze na B bij het sterrenplan kunnen zwemmen: oefenen in waterpolo, synchroomzwemmen, wedstrijdzwemmen enzo nog vanalles in het water. Leek me heel leuk, maar een echte teamsport buiten heeft ook iets. Dus misschien allebei? (Zwemmen is maar 3 kwartier op zaterdagochtend om 8.45 al). Jorn krijgt nu wekelijks briefjes mee van clubs waar ze kennis kunnen maken, maar even alles aanzien.

Wel heel leuk hoe ze dat met korfballen via school georganiseerd hebben.

Gezellig weekend, Angelique