dinsdag 23 mei 2006

Mijn ouders zijn heel onverwachts eerder terggekomen uit Spanje, zondagmiddag. Ze zouden eigenlijk vanmiddag komen, maar hadden genoeg van het wandelen. Ik zal waarschijnlijk hier niet zoveel te vinden zijn, dus, de komende twee weken. Ze vertrekken weer op 9 juni maar gaan op 8 juni al naar Schiphol, vroege vertrekkers zijn het.

Het is zo geweldig om mijn ouders met mijn kinderen te zien. Ik heb ze al bijna 2,5 jaar niet gezien, en toen was Anna net geboren en Mirthe net zo oud als Anna nu is. Een heel ander gevoel. Mirthe is helemaal tot leven gekomen, gisteren was ze zo moe na een dagje Pake-en-Beppe (ik moest werken, heb ze thuis gehouden van de creche) dat ze om 17.30 (!!!) al vroeg of ze naar bed mocht. Om tien voor 18.00 lag ze erin en ze werd pas om 07.30 wakker. Dat is voor haar doen een wereldrecord.

Anna was gisteren eigenlijk ziek, dus het was heel fijn dat er iemand aanwezig was die haar echt kon vertroetelen. Ze had sinds vrijdagavond niks gegeten (wel goed gedronken) en vanochtend na een enorme poepluier ging ze gelukkig wat opknappen. Vanavond at ze voor het eerst in dagen.

Ik ga dus NU mijn kinderen naar bed brengen -- vanavond mochten ze wat later opblijven. We hebben deze week en volgende week vakantie, dat komt goed uit met het bezoek van Pake en Beppe. Vrijdag waarschijnlijk richting Friesland.

Tot over een tijdje (of misschien even tussendoor om foto's te plaatsen :-)

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Sanne, maar lekker genieten!
Lijkt nog zo pas geleden dat ze er waren, maar Anna is inderdaad alweer bijna 2,5.... wat gaat de tijd bij anderen toch altijd snel!
Groetjes Tina

Paule zei

Hoi Sanne,
ik begrijp dat je ouders hééél lang in Spanje zijn geweest? Of ie je ze niet zo vaak omdat ze verder weg wonen?
Zij wonen in elk geval in Friesland, gezellig, daar wonen wij ook. Mag ik vragen waar ze ongeveer wonen? Wij wonen in de omgeving van Grou!
Ik wens jou en je gezin onwijs veel plezier met Pake en Beppe!

Susan zei

Angelique, de tijd gaat inderdaad altijd harder bij anderen -- voor mijn gevoel is Lisan nog altijd vier, vijf maanden oud, nog geen echte peuter. Alsnog gefeliciteerd, trouwens!

Paule, mijn ouders wonen in Maine, in de VS, waar ik ook opgegroeid ben. Ze zijn van oorsprong Fries, komen allebei uit Wijnejewoude. Mijn vader ging emigreren toen hij 13 was, mijn moeder toen ze 18 was. De familie van mijn moeder is teruggekeerd naar Nederland toen mijn Pake overleed, maar mijn moeder was al getrouwd, had een gezinnetje dus die bleef natuurlijk in de VS wonen. De familie van mijn vader is in de VS gebleven, ook al hadden ze liever teruggekeerd -- het boeren ging niet zo gemakkelijk en geen van beide zonen wilden het van mijn Pake overnemen.

Het is wel grappig, dat ik hier in NL meer familie heb dan mijn man, die Nederlander is :-) Ik heb een boel tantes en ooms en nichten en neven, veel meer dan Eric.

Wij gaan in juli verhuizen naar Gorredijk, dat is ook in de buurt van jullie (nou, niet zo heel ver.) En ik dacht dat een van mijn Beppes uit Grou kwam, ik zal het aan mijn moeder vragen. Die weet dat soort dingen :-)

Mijn ouders hebben een stuk van de Camino de Santiago gewandeld, ongeveer een derde van de route. Ze zijn in Burgos gestopt, het was nogal koud weer en het verlangen naar de kleinkinderen was te groot :-)

Fleur zei

Susan; wat heerlijk dat je ouders er zijn! Ook ik dacht in eerste in stantie toen je schreef dat ze kwamen; 'o leuk dat ze er weer zijn!'. Maar het is inderdaad alweer toen Anna werd geboren! (Je verhalen van die tijd lijken alsof ik ze gisteren heb gehoord).

Geniet ervan; lekker veel leuke dingen doen; even pake en beppe tanken.