maandag 7 januari 2008

There she goes

Op een steenkoude winterochtend is ze begonnen op de basisschool. We fietsten met z'n drieen in het donker naar school en ik kon het niet geloven, dat ik haar daar zou achterlaten, met de allerliefste juf van de hele wereld dat wel, maar toch. Mijn kleinste kleine meid.

Ze liep dapper naar binnen, hing haar jas aan de kapstok, naast die van Silvia. Deed haar beker en fruithap op de juiste plekken en vond al snel haar stoel, met haar naam en een plaatje van Muis. Een gele. En dat vind ze nou net zo'n mooie kleur!

Er volgde een moment van verlegenheid, toen ze het in de gaten had dat ze voor de klas zat, zo daar naast juf Elly. En al die andere kindjes maar kijken naar haar!

Maar dat was snel afgelopen, en ze had ook al genoeg van de mamarazzi. We bliezen wel honderd kusjes en toen was het tijd voor mij om afscheid te nemen, om weer door die kou en regen naar huis te fietsen. Naar dat stille, lege, kindervrije huis. Wel lekker hoor. Maar ook heel erg wennen.

De ochtend ging super, en ze wilde dolgraag 's middags nog een keer. Ik wilde haar thuis houden, de dagdelen opbouwen en pas volgende week beginnen met de middagen, maar ze vroeg zo lief: "Mag het? Alsjeblieft? MAG HET?"

Nou, vooruit dan maar :-)

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat goed van Anne!!!!
Ze kijkt ook zo stoer en groot op de bovenste foto, echt een kleuter hoor.

Toch ook fijn dat ze 's middags weer wilde gaan, zoals de anderen. Hopelijk krijgt ze een geweldige tijd! Een goed begin van je schoolcariere is zo fijn.

Hopelijk ga jij ook lekker genieten van je grote meiden, zeker na een dagje het huis voor jezelf is het extra fijn om samen te zijn. De tijd samen begint dan als je vroeger eigenlijk al moe was... Heerlijke combinatie zo.

Groetjes Angelique

Anoniem zei

Wat goed van AnnA natuurlijk... sorrij.

Susan zei

Dat was precies het gevoel dat ik had, de tijd samen begon na school en ik was uitgerust en mijn was gedaan. Het haasten, het schiet-nou-op-gevoel was er helemaal niet.

Morgen nog zo'n dag.

En dan nog drie hele ochtenden voor mezelf!

Wat ook lekker was, dat ze nu allebei op dezelfde locatie zitten. Geen vliegen tussen school en peuterspeelzaal, met tijden die totaal niet aansluiten, zodat je 20 minuten in de kou op een schoolplein moet wachten, etc etc.

Mag Lisan nog dit jaar beginnen of moet ze wachten tot na de grote vakantie?

Fleur zei

Jaaaaa dat is het Angelique! Dat is waar ik die rust ook zo door ervaar; je hebt gewoon energie als ze er wél zijn en dus vaker zin om er gezellig voor ze te zijn.

En ik vind het zo leuk om die foto's van Anna te zien en helemaal dat ze zelf zo aangeeft het leuk te vinden en 's middags weer wil gaan. En die Mirthe op de foto; helemaal trots naast haar kleine toch wel al grote zus!

jojoco zei

Ja, wat leuk om te zien! Die Anna! Stoer van haar hoor. En klinkt ook heerlijk, die rust en geen heen en weer gesjees tussen opvangen.

Vanmorgen sprak Lottes nieuwe juf me aan, of ik afspraken wilde maken om Lotte te laten wennen. Samen naar haar nieuwe klas. Vond Lotte leuk, maar ze was wel verlegen. Op 11 februari gaat ze voor het eerst wennen, dan 15 en 18 februari en dan gaat ze na de voorjaarsvakantie echt naar school. Maar eh, 11 februari, dat is al over een paar weken!!!!

{slik}

Patricia zei

Ah, gut wat lief en wat gaat het hard he??

Naima wordt morgen ook alweer 3...jeetje!