maandag 21 augustus 2006

Oproepje

Ik ben op zoek naar een breipatroon voor de trui die Anna aan heeft (zie foto hieronder.) De Regenboog Trui, zoals wij het noemen, is voor Mirthe gemaakt, door mijn Beppe, van een patroon die ze gebruikte voor haar eigen kinderen. Mijn vader is uit 1944, mijn tante uit 1942, dus het zou een patroon van begin jaren 40, misschien nog ouder, afhankelijk van wie Beppe het gekregen heeft. Ik denk niet dat ze de Margriet las :-)

De trui is een geheel, de muts zit vast dus, en op de achterkant is een rits (dit was vroeger niet zo, toen waren het knopen, volgens Beppe.)

Ik wilde altijd nog een kopie van het patroon hebben, want ik vond het zo lief dat ze zoiets voor Mirthe had gebreid -- maar helaas, Beppe is vorige maand overleden. Wegens een familieruzie zal ik waarschijnlijk nooit meer die kopie krijgen, zal ik eigenlijk helemaal geen aandenken aan mijn Beppe hebben, behalve de trui die ze gebreid heeft. Mijn gevoel zegt dus -- leg die trui snel in de kast, voordat ie ergens achtergelaten wordt, of op een klimrek blijft hangen en kapot gaat, of.... nou je weet het wel.

Wie kent iemand die goed kan breien -- of wie heeft een oma/Beppe met breipatronen? Ik kan eventueel meer foto's mailen of posten. Zelfs de trui is te bezichtigen, als dat helpt met de zoektocht!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Iedere keer als ik die trui op de foto zie vind ik hem super! Ik zal eens aan mijn moeder vragen of zij eventueel kan nabreien van een trui. Het is veel telwerk en vroeger kon ze het wel maar ik zou niet weten of ze het na haar hersenbloeding nog kan. Ik zag wel een breiboekje liggen laatst dus ze is het wel van plan.

Anoniem zei

Sanne, nog gecondoleerd met het overlijden van Beppe.... sterkte, zeker met ruzies in de fam. extra moeilijk.
Mijn oma breide ook veel, maar in nabreien/tellen is zij denk ik niet goed, zeker niet nu ze gezondheidsproblemen heeft. Maar iemand die breien nog echt als hobby heeft zal het vast lukken, hopelijk kent hier iemand zo ieamand.

Anoniem zei

Vandaag mijn moeder gevraagd en de foto laten zien maar ze red het helaas niet meer. Ik zat idd net als Klaas aan Von te denken. een brei/naai eigenlijk alles wonder. Ik denk als zij de trui zou zien ze hem na zou kunnen maken.


Je kunt haar altijd even mailen :-)

Susan zei

Ik ken haar website, ja -- vergeet ik het voor een poosje, en dan ga ik even kijken -- en dan is ze weer net bevallen :-) Dat gebeurde bij Fee en nu met de kleine Indigo...

Ik ga haar denk ik mailen!