donderdag 22 juni 2006


Het gaat alweer, hoor -- ging vrij snel weer beter, zoals altijd als je iets eruit gooit. Dat, en een beetje internetwinkel-therapie, bij www.engelpunt.nl (dank je wel voor de tip Jo!) Ik heb maar twee slingers besteld, om op te hangen in het nieuwe huis. Want, als Sabien van Engel. schrijft op haar website -- Het leven verdient gevierd te worden. Maak je eigen feest!

De blogbreak gaat wel een beetje langer duren, maar ik kom over een paar dagen nog wat uitgebreider uitleggen. Heel heel HEEL veel Thank You's voor al jullie lieve woorden en gedachten.

7 opmerkingen:

Fleur zei

Joep joep die slingers zijn super leuk (die hingen toch ook bij Jo in de tuin?)

Ennuh.... is het al een paar dagaen later? (waarschijnlijk niet, maar ik ben nu eenmaal heel nieuwsgierig van aard)

Anoniem zei

Fijn dat je je weer wat beter voelt! En net als Fleur ben ik ook nieuwsgierig!

Heb je de slingers al? Ze zijn prachtig he? Ik gun die Sabien van Engel al het succes, vind dat ze een heel leuk bedrijfje neerzet!

Anoniem zei

OH ja, ik heb laatst op een avond als beloning voor mezelf dat mooie boek besteld van de Bloemenprinses. Inderdaad heel erg leuk! En ook erg inspirerend om zelf eens zulke foto's/collage's te maken!

Dank je voor de tip!

Fleur zei

Sanne, ik mis je?! Zowel hier als op 'ons forum'! Hoe gaat het met je; al aan het verhuizen enzo?? Ik ben heel benieuwd. Ik denk aan je!

Susan zei

Dag lieve Fleur (en anderen) --

Ja, ik wilde van de week wat schrijven maar het kwam er maar niet van. Ontzettend drukke week. Laatste schoolweek (en traktaties), laatste kinderopvangweek (moet nog traktaties maken), twee kinderfeestjes, mijn laatste werkweek, enzo enzo. Ik had besloten om helemaal niks te doen tot 1 juli. Nu is het 2 juli en hebben we nog niet zoveel gedaan, wel een beetje. We hebben onze babykamermeubeltjes verkocht op Marktplaats, die gaan vanavond weg. Dat moest dus allemaal ingepakt en uit elkaar gehaald. Als die kamer leeg is (morgen) verhuizen de meiden naar die (oude babykamer) voor twee weken, en wordt hun kamer de Opslag (voor dozen, kasten, bedden, lattenbodems enzoenzo.) En dan moeten we ECHT gaan beginnen met inpakken. Ik heb al heel wat weggedaan, maar toch... WAT HEBBEN WE EEN HOOP SPULLETJES!

Dinsdag gaat Eric de nieuwe bedden van de meiden halen in Utrecht (we hebben op Marktplaats een Lifetime hoekopstelling/stapelbed gekocht) en we moeten nieuwe matrassen halen bij IKEA. Dinsdag ook eindgesprek/afscheidfeestje voor Anna op de creche. Woensdag is er nog een kinderfeestje, donderdag moet ik oppassen voor de laatste keer. Ottilie komt de hele dag en Mirthes beste vriendin Lisa voor de ochtend. Dat wordt dus heel veel tranen bij het afscheidnemen tussen die twee.

De kinderen beginnen nu duidelijk te tonen dat ze het een beetje moeilijk hebben met de veranderingen. Anna slaapt al een week weer in het campingbedje, want die had duidelijk grenzen nodig (sliep pas in rond 23.00 toen ze nog uit bed kon klimmen) en Mirthe huilt elke avond als ze gaat slapen, nu niet meer om Oma, maar om Lisa. De touwtjes/regels wat strakker trekken lukt op dit moment gewoon niet, we moeten wat soepeler met ze omgaan. Ze kijken veel te veel TV, maar ik moest mijn handen vrij hebben vorige week. Morgen begint mijn "nieuwe" leven als thuisblijfmama, Mirthe heeft dus ook vakantie dus we kunnen rustig met zijn drieen aan de gang met inpakken enzo.

Nu alleen maar de warmte, maar daar kan ik niks aan doen :-) Ik word er altijd misselijk van, die hitte. Gelukkig is het wat koeler in Friesland en als we verhuisd zijn, dan is uitpakken altijd veel leuker (vind ik) en is het een stuk koeler.

Nou ik ga weer aan de slag voordat Anna wakker wordt...

Kom waarschijnlijk morgen een Memories Monday doen maar ik blijf wel mijn semi-blogbreak houden.

Susan zei

Jolanda, ik krijg mijn slingers in het nieuwe huis, want Sabien had een achterstand van drie weken (zoveel belangstelling!) en dat vond ik niet erg, want dan krijg ik meteen post in het nieuwe huis. Heb er zo'n zin in!

En wat heb je mooi geknutseld (gescrapt?) bij Fransie! Leuk hoe die twee forummen/werelden van mij in aanraking met elkaar zijn gekomen.

Anoniem zei

Ha Susan,

Ik wilde ook al een berichtje plaatsen dat ik je miste, maar ik zie dat je in de reacties je verhaal hebt gedaan. Meid, wat heb je het druk! Sterkte met overleven, niet te streng zijn voor jezelf als moeder, deze periode, die touwtjes neem je vast als je verhuist bent wel weer wat strakker in handen. Mooi dat de slingers in jullie nieuwe huis komen, heb je daar meteen wat te vieren!

En inderdaad, heel leuk dat ik Francine via jou heb leren kennen! Het was net het zetje dat ik nodig had om weer eens wat de Doen, in plaats van alleen te Bedenken wat ik allemaal ga doen.

Nogmaals veel sterkte en ik kijk uit naar je nieuwe verhalen!