zondag 16 april 2006



Gisteren hebben we weer een dagje Brussel gedaan. Het was erg gezellig en de meiden hebben volop genoten. Eieren gezocht in de grote (gemeenschappelijke) tuin van oom Leo en tante Els -- eieren zelf geverfd, om de Paashaas een handje te helpen op 1e Paasdag -- heerlijk gegeten (green beans, meatloaf en scalloped potatoes -- ik weet niet of jij het expres hebt gemaakt, Els, n.a.v. mijn post maandag maar het was echt zo lekker!) en vooral veel gekletst en gespeeld.

Ik had voor de vier nichtjes een traktatie gemaakt, een kuiken van vilt waarin een paaseitje precies past, en dan extra eitjes en een vlinder. Vonden ze ook mooi. Wat kunnen kinderen blij zijn met zoiets kleins.

Donderdag was het Paasontbijt op Mirthes school, ik had voor de klas (alle 26 kindjes!) ook zo'n traktatie gemaakt. Die stralende gezichtjes op het schoolplein maakten het allemaal de moeite waard (drie nachten achter elkaar maar 4 uurtjes slaap!) Maar... nooit meer denk ik, nooit meer 26 kuikentjes maken!

Ik had mijn eerste kuikentje gekocht voor EU2,50 bij Leander, en toen ik daar in de winkel stond, kuikentje in hand, dacht ik -- "Ik kan dat ook maken." Nou is dat zo, maar ik had ook niet gelijk moeten denken: "Ik kan het voor de hele klas maken!" Ik heb me wel ruim EU55,00 bespaard door ze zelf te maken.

1 opmerking:

Anoniem zei

Wow Sanne, wat ijverig!!!
Lief zeg.

Groetjes Tina