zondag 24 december 2006



Maria en Jozef zijn, na een ellenlange reis door de woonkamer, gearriveerd bij de stal. De herders gaan zo weg, ze hebben niks gezien (zegt Mirthe) maar de schapen en os en ezel hebben niet zo'n zin om weer naar buiten te gaan...

Morgen komt de familie: mijn schoonvader, schoonzus en zwager en hun twee kinderen, en Oom Piet en Tante Birgit. We gaan lekker eten, om een uur of 14.00. Daarna heerlijk niksen -- 's avonds geen plannen, we gaan alleen borrellen en TV kijken (en opruimen :-)

Op het menu staat:

Garnalen cocktail
Knolselderij salade met rauwe ham voor degenen die geen garnalen mogen (ikke)
Stokbrood met kruidenboter en tapenade

Kalkoen medaillons (zo'n schotel van de AH, met pepersaus)
Spruitjes
Haricots verts voor degenen die geen spruitjes lusten (=kinderen)
Aardappelpuree
Gegratineerd pompoenpuree
Stoofperen
Sla
Abrikozen compote
Cranberry compote
Appelmoes

Chocolade mousse
Kerstijsjes

en later koffie met tulband, banketletter en koekjes.

We zijn vandaag bij de IKEA geweest in Groningen en hebben weer een kast gehaald van de Magiker serie en Eric is die nu in elkaar aan het zetten. Kan ik straks mijn servies daarin opbergen, maakt het makkelijker morgen met tafeldekken enzo. Ik ga dus nu die tulband maken, en de pompoenpuree. Daarna moeten de badkamer en WC gesopt worden en wat wasjes opgevouwen en ik hoop voor 0.00 in bed te liggen. Want morgen sta ik vroeg op om de peren te beginnen, de servetten te strijken, de kinderen in bad te doen en van schone, gestreken kleding te voorzien. Zo: diep inademen, en beginnen maar! Het wordt vast wel gezellig! Posted by Picasa

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Het menu klinkt erg lekker! Fijne kerstdagen!

sandig zei

Merry Christmas!!

Anoniem zei

Hoi Sanne, hopelijk was het gezellig en kun je nu genieten van een rustigere tweede kerstdag,
groetjes Angelique