vrijdag 9 januari 2009

Schaatsochtend

Vanochtend hield onze school een schaatsochtend, op de ijsbaan hier in het dorp -- 20 minuten zoveel rondjes schaatsen als je kon, en dan je stempelkaart inleveren voor een schaatsdiploma en een bonnetje voor koek en sopie. De ochtend begon om 09.30 (we mochten dus heerlijk uitslapen!) en om 11.00 waren we alweer thuis, een mooi begin van het weekend.

Anna en haar vriendinnetje doen wat opwarmrondjes:


En daarna was het serieuze schaatsen begonnen. Hier schaatst Anna ongeduldig om een klasgenoot heen, op weg naar de stempeltafel... Ik kreeg trouwens vanaf het startschot alleen maar foto's van haar rug. Ze schaatste onvermoeid door en haalde negentien stempels:


(Je moet wel 3 stempels eraf halen want bij de eerste post liet ze haar kaart door iedereen stempelen :-) Daarna had ze het door, hoe het moet!)

Mirthe schaatste op de grote baan en haalde 26 stempels, goed voor 2600 meter. Ik vond dat een hele prestatie voor 20 minuten:


Na het schaatsen was er tijd voor de slee:


Mirthe en haar vriendinnetjes, wachtend op hun diploma's:

Al met al een hele leuke ochtend, nu maar hopen dat de winter doorzet! Een Elfstedentocht zou mooi zijn, maar ook gewoon op de ijsbaan met vrienden, of op de vijver hier bij ons thuis -- wat is nou mooier?

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Echt superknap!!!!
Wij hebben nog steeds niet geschaatst.....we missen zo te zien een heleboel ijspret...
Ach ja, wij sleeen op en neer naar school en dat is ook leuk :-)

Gezellig weekend, Angelique

jojoco zei

Heerlijk he, die ijspret! En ik vind het echt enorm knap, vooral van Anna, op die dubbele ijzertjes. Lotte doet het ook wel goed, maar die komt echt niet snel genoeg vooruit om meer dan 2 rondjes te maken in 20 minuten.

Mooie header ook! Mijn vader heeft mij ook een oude foto van ons op de schaats gestuurd, ga ik ook op mijn log zetten vandaag! (dan gaan we met hem schaatsen)

Noni zei

Struikel net even langs je blog, maar wat een prachtige foto's allemaal...ze kunnen zo in de Allerhande, echt ontzettend mooi :)

En nu ga ik snel weer verder lezen, hihi!