vrijdag 8 juni 2007

Jarig Op School

Morgen is Mirthe jarig, maar ze vierde het vandaag al op school. Met haar nieuwe feestjurk (van H&M online, dank je wel Jolanda voor de tip, want ik kon niks vinden hier in het dorp :-) fietste ze op haar nieuwe Pake fiets, ze zweefde zo'n 30 cm boven de weg leek het. Mamas fiets was ook volgeladen met van alles -- schooltassen, boodschappentassen, en natuurlijk de trakatiedoos. Op school leren ze over kriebelbeestjes en Mirthe wilde die thema ook in haar traktatie zien. Het werd een libelle, al had het veel weg van een vlinder soms :-) Ze waren supermakkelijk om te maken en omdat ik een keer op tijd begon, waren ze ook op tijd af. Gisteravond hoefde ik alleen de zakjes te vullen en 'Mirthe 6 jaar!' wel 30 keer te schrijven.





Tussen de liedjes door ging juf Els Mirthe kietelen, dat kon ik net niet vastleggen. Maar wel het giechelen... Mirthe deelde heel trots haar traktaties uit. In het zakje zat een Jetix knikker (in de verpakking) en een klein zakje M&Ms. Voor de juffen was er een doosje Celebrations en als kado aan de school hebben we het boek Bijna Jarig (Imme Dros) gegeven.




zondag 3 juni 2007

Dagje Efteling


Eerst een lunchpakket opgehaald en naar binnengewerkt, daarna gingen Mirthe en Eric in de zweefmolen. Mirthes eerste keer in een 'echte' attractie.



Daarna met Mama in de draaimolen. O die blije smoeltjes toen ze naast elkaar op twee paarden mochten rijden!



We gingen met z'n allen in de Droomvlucht (foto's volgen aan het eind) en daarna gingen Eric en zijn collega Paolo en diens vriendin Desiree in de Villa Volta (ik word er altijd misselijk van, dus ik bleef buiten met de meisjes.) We gingen ijsjes eten en in de speeltuin spelen. Mirthe vond deze draaimolen geweldig en had hier de hele dag op willen zitten. Anna deed een halfuur over haar ijsje, dus minder tijd om op het paardje te zitten, maar ook zij vond het geweldig.




De vier grote durfals gingen in de Vogel Rok, en Anna en ik kozen voor de Carnval Festival. Wel twee keer, want geen wachtijd! Gewoon doorlopen! Dat vond Anna super. "We hoeven niet te wachten he mama, leuk he mama, geen wachten." (Herhalen 217 keer.) Toen we de tweede keer naar buiten kwamen, zagen we Mirthe en Eric ook lopen -- Mirthe mocht niet in de Vogel Rok. 4cm te kort :-) Volgend jaar meid! (Die gingen dus ook in de Carnaval. Maar een keer. Hihi.)



zaterdag 2 juni 2007



Eric, Paolo en Mirthe gingen in de Halve Maen, en daarna ik met de twee meiden in de Polka Marina. Daar was het wel wachten, en ze werden ook een beetje moe van de mamarazzi.





Daarna wat broodjes gegeten, en met z'n allen in de Piranha -- geen foto's maar wel favoriet bij zowel Mirthe als Anna. Vooral omdat Mama en Papa echt helemaal kleddernat werden door een grote golf.

We hebben onze plattegrond gevoerd aan de Papier Hier matroos, en dan een derde van mijn wekelijkse boodschappen geld uitgegeven in de kadowinkel (oeps:-) en was het alweer tijd om naar huis te rijden. Een beetje slapen, een beetje in de file staan (zowel 's ochtends als 's avonds hebben wij in de A28 files rond Staphorst gezeten, echt bizaar) en eenmaal thuis nog de Droomvlucht nagespeeld met verkleedkleertjes en Pardoesprinsesjes. En dan veeeeeeeeeeeeel te laat naar bed. Heerlijk, toch?



En dan al die wazige wegwerpfoto's van de Droomvlucht en de Carnaval. Voor een kind, verbeelden ze de spanning en indrukken van zo'n bezoek aan de Efteling. Ik vind ze mooi, al zijn ze niet gelukt -- kleine schilderijtes van een moment in een wondermooie dag.